Radicalendar : http://www.radicalendar.org
Radicalendar

Radicalendar

  December 2008  
monthweekdaymineadd an event
[]

General

תמיכה במשפחת אל-כורד משיח'-ג'ראח

Monday, 01 December 2008
All day

מפונים באוהל מחאה בשכונת שיח' גארח בירושלים מזמינים ישראלים לבוא, לבקר ולהזדהות

(מצורף מאמרו של עקיבא אלדר בנושא מ-9 בנובמבר 2008 בעיתון "הארץ".)



משפחת אל-כורד מבקשת מאוד מישראלים, ומירושלמים בפרט, לבוא ולהביע סולידריות עם מחאתם על פינוי המשפחה מביתה בשיח' גארח השוכן ליד "קבר שמעון הצדיק". עד כה ביקרו באוהל פעילים ישראלים מעטים בלבד.

למי שלא עקב אחרי הסיפור בעיתונים – משפחת אל-כורד פונתה מביתה ב-9 בנובמבר 2008 בשעה 3:30 בבוקר ע"י כוחות משטרה וצבא, בתוקף החלטת בית המשפט העליון לדחות את עתירתם נגד הפינוי – בשל העובדה שהבית, ועוד 27 בתים נוספים בשכונה בסמיכות ל"קבר שמעון הצדיק" – הם בבעלות יהודית. חברת השקעה מטעם המתנחלים באזור "קבר שמעון הצדיק" מתכוונת להרוס את 28 הבתים שיפונו מבעליהם הפלשתיניים ולהקים שכונה בת 200 יחידות דיור עבור תושבים יהודים.

משפחת אל-כורד, ושאר הדיירים המועמדים לפינוי, רואים בפינוי המשפחה תקדים מסוכן, וטוענים שהחלטת בג"צ היא חלק ממדיניות ישראל להקים התנחלויות יהודיות בלב שכונות פלשתיניות במזרח ירושלים.

אב המשפחה, מוחמד אל-כורד, שהיה משותק חלקית, עבר התקף לב בעקבות הפינוי, ונפטר בבית החולים שבועיים לאחר מכן. מאז ועד עתה, שוכנת אשתו, אוּם קאמֶל, בלוויית תומכים ומבקרים פעילי שלום, באוהל מחאה על מגרש בבעלות פרטית של אחד מתושבי השכונה. אין לה בית משלה שהיא יכולה להתגורר בו. הרשויות מערימות קשיים על המפגינים: למקום הגיעו ניידות מס ומשטרה שעצרו מבקרים ובדקו את מסמכיהם, העירייה קנסה את בעלי המגרש על הקמת מבנה בלתי חוקי מדי יום ביומו, ואחרי כשבוע וחצי אף הרסו את אוהל המחאה. רק לאחר מות אבו-קאמל הותרה הקמת סוכת/אוהל אבלים במקום לזמן מוגבל. מספר המבקרים מן הקהילה הבינלאומית ומן הקהילה הפלשתינית במקום מגיע ל-1,500 ביום, אך רק ישראלים מעטים הגיעו למקום למרות קרבתו הרבה לכביש מס' 1 ולאמריקן קולוני.



הוראות הגעה: נוסעים בכביש 1 ופונים לאמריקן קולוני. בכיכר הראשונה פונים שמאלה וחולפים על פני תחנת דלק בצד שמאל. פונים בפנייה הבאה ימינה לפי שילוט בצבע חום "קבר שמעון הצדיק". אוהל המחאה נמצא על מגרש גדול מצד שמאל מיד אחרי הפנייה ימינה. אום קאמל ותומכיה שוהים במקום בכל שעות היממה.

כדי לתאם ולמידע נוסף, יש להתקשר לראניה – 054-3233355.


המשפחה הפלשתינית פונתה כדי לאפשר בניית שכונה יהודית

מאת עקיבא אלדר
הארץ
9.11.08
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1035630

ההחלטה לפנות את המשפחה - כחלק מיוזמה להרחיב את ההתיישבות היהודית בירושלים - זכתה לתשומת לב של הקהילה הדיפלומטית

כוחות משטרה פינו הלילה (ראשון) משפחה פלשתינית משכונת שייח ג`ראח שבמזרח ירושלים. זאת לאחר שלפני כחודשיים הועברה התרעה לבני המשפחה, כי על פי החלטת הערכאות המשפטיות, היא תפונה מביתה.

ההחלטה לפנות את המשפחה - כחלק מיוזמה להרחיב את ההתיישבות היהודית באזור - עוררה מחאה בצמרת הפלשתינית וזכתה לתשומת לב של הקהילה הדיפלומטית בירושלים. פרקליט המשפחה, סאלח אבו חוסיין, מסר ל`הארץ`, כי השגרירות האמריקאית העבירה את צערה ותנחומיה בעקבות הפינוי.

פעילי זכויות אדם שניהלו משמרות במקום, בכוונה לשבש את הפינוי, סיפרו כי כוחות המשטרה הגיעו לבית המשפחה בסביבות השעה ארבע וחצי לפנות בוקר. שמונת הפעילים שהיו בסמוך לבית, מארה`ב, קנדה, בריטניה ושוודיה, נעצרו ונלקחו על ידי כוחות הביטחון.

לפני כחודשיים דחה בג`ץ את ערעורה של משפחת אל כורד וקבע שעליה לפנות את הדירה באופן מיידי. לאחר הפינוי, יועבר הנכס לידי עמותת `נחלת שמעון`, שהחלה להשתלט על המתחם בשנות ה-90, בגלל קרבתו למקום הנחשב לקבר שמעון הצדיק.

לפי תוכנית שהוגשה בתחילת השנה לעיריית ירושלים, מתוכננות במקום 200 יחידות דיור חדשות. השכונה החדשה תיצור רצף התיישבות יהודי שיחצוץ בין שייח ג`ראח והעיר העתיקה לבין השכונות הפלשתיניות הצפוניות. התוכנית תחייב הריסת המבנים הקיימים, בהם מתגוררות כ-40 משפחות פלשתיניות. כיום מתגוררות במקום שבע משפחות יהודיות.

ד`ר רפיק חוסייני, ראש לשכתו של נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) פנה בעקבות תכנית זו לכל הנציגויות הדיפלומטיות בבקשה לנקוט צעדים למניעת הפינוי. חוסייני כתב לדיפלומטים, שהחלטת בית המשפט לפנות את המשפחה, יוצרת תקדים שנועד לאפשר את פינוים של 25 בתים נוספים מהשכונה, הנמצאים באותו מצב משפטי. לטענתו, הדבר נועד כדי לשנות את המבנה הדמוגרפי במזרח ירושלים, על ידי הוצאת פלשתינאים מביתם כדי ליישב במקומם מתנחלים ישראלים.

חוסייני מזכיר בפנייתו, שמאות משפחות פלשתינאיות, שיורשיהן החוקיים מתגוררים במזרח ירושלים, החזיקו בבעלות על 60% מהנכסים במערב העיר של טרום 1948. למרות זאת, אמר חוסייני, בתי המשפט בישראל לא החזירו לאיש מהם את ביתו. לדבריו, `המדיניות הקולוניאליסטית` של ישראל הקצינה מאז ועידת אנאפוליס.

ראשי משפחת אל כורד, שפונתה הלילה, התגוררו עד 1948 בשכונות טלביה וליפתא שבמערב העיר. המשפחה קבעה את מגוריה במתחם במסגרת הסדר משנת 1956 בין השלטון הירדני למשפחות פליטים משכונות שנותרו בידי ישראל. על פי ההסכם, הירדנים העבירו לידיהם את הבעלות על הדירות.

Location:

 
[][]

Views

* Donations

Help support this site
 
 

This site made manifest by Manifesto software