Radicalendar : http://www.radicalendar.org
Radicalendar

Radicalendar

  October 2009  
monthweekdaymineadd an event
[]

General

הודעה כללית- קורס בערבית מדוברת

Tuesday, 20 October 2009
All day


שלום לכולם,

לכל המעוניינים ללמוד ערבית מדוברת, בימים אלה קמו מספר קבוצות לימוד אשר לומדות באיזור תל אביב עם מורה מנוסה במחיר שווה לכל נפש (כמה שאתם רוצים לתת). ישנן ארבע קבוצות (קבוצה אחת של תלמידים מתקדמים מאוד, קבוצה של מתקדמים ושתי קבוצות של מתחילים). כל הקבוצות לומדות בתל אביב, כל קבוצה במקום אחר ובימים שונים אך המורה הוא אותו מורה!
במידה ויהיה ביקוש רב אולי תפתח קבוצה נוספת של מתחילים.

הקבוצות הן של עד 12 תלמידים.

הספר שאיתו לומדים הינו "לדבר ערבית" מאת יוחנן אליחי וכולל דיסק עם שיחות בערבית. ניתן לקנות אותו באופן פרטי (80 ש"ח) או בקניה מרוכזת (65 ש"ח).

המורה הינו מורה אשר מלמד ערבית מדוברת כבר זמן רב ומתעסק בתחום כבר שנים רבות.
המורה מלמד בשיטה איתה הוא עובד כבר זמן מה והקבוצות הלומדות איתו יכולות להמשיך ללמוד גם לאחר שסיימו ללמוד עם הספר, ישנה קבוצה אותה הוא מלמד קרוב לשנתיים וקבוצה אותה הוא מלמד 10 חודשים. הוא פעיל בענייני ישראלים - פלשתינים ועושה זאת כיון שזה חשוב לו ומתוך רצון לקדם את לימודי הערבית אצל ישראלים.

הלימודים הם על בסיס תרומה, כל אדם תורם בהתאם ליכולתו ובהתאם לכמה שהוא חושב שמגיע למורה על ההשקעה שלו, דבר השומר על לימודים במחיר יחסית נמוך אך גם נותן למורה את אשר מגיע לו עבור הלימוד. חשוב מאוד להבין את העניין הזה כי המורה בהחלט מקבל משכורת עבור העבודה שלו ולא עושה את מתוך התנדבות, כיון שאי אפשר לחיות רק על רצון טוב. צריך גם קצת כסף.
מצורף פה איזה טקסט שמסביר מעט את נושא התרומה (נלקח מאתר בודהיסטי כלשהו):
*דהרמה - היא התורה הבודהיסטית (אין מבחינתי התיימרות לומר ששיעורי ערבית הם שווי ערך לדהרמה אבל זה יושב על אותו עקרון של לימוד)

"העובדה שאין כל עלות קבועה משאירה את האחריות בידי האדם להחליט איזה סכום של תמיכה מתאים לו/לה. כמו כן זה מבטיח שהלימוד וההוראה הם זמינים לאנשים מכל הרמות הכלכליות. הדאנה (תרומה) מזמינה כל אחד ואחת לפתח את יכולתם להיות נדיבים בהקשר שתומך ישירות בצמיחה שלו/שלה. כמו באסיה, לתמוך במורה שלך הוא לתמוך בעצמך ולעזור להפוך את הלימוד לזמין עבור אחרים.
לעיתים קרובות אנשים מבקשים קווים מנחים בנוגע לדאנא. הדהרמה היא דרך חיים ודרך של שחרור שהינה חסרת מחיר. כך, איך יכול אדם להיות מודרך? אין כל התחייבות לתת. כאשר המתנה של הדהרמה נחווית כיקרת ערך, ישנה הזדמנות של הדדיות להשתתף באופן נדיב בתמיכה במורים ובלימוד. אחד מהקוים המנחים הוא אולי "לתת עד אשר לבך מרגיש מלא, לעשות את המירב שביכולתך להחזיר את מה שניתן". בנוסף אדם יכול לחפש הנחייה על ידי כך שיתבונן בעלות הנקובה עבור אירועים או סדנאות דומים בתרבות שלנו..... ההחלטה של כמה לתת היא אישית באופן עמוק. אלה עם פחות אמצעים הם חופשיים לתרום פחות, ואלה עם אמצעים גדולים יותר יכולים להציע יותר, בהתאם לנטיית ליבם."
למי שמעוניין לקרוא את כל הטקסט שכתוב בנוגע לדאנא (מתוך האתר) מוזמן להיכנס לקישור הבא:
http://www.metta.org.il/pages.aspx?CID=76

אם אתם חושבים שאתם לא יכולים להתחייב ללימודים למשך שלושה חודשים לפחות, נא לא להרשם כי אחר כך צריך למוא עוד תלמידים וזה מסבך עניינים.
בכל שאלה בנושא (תאריכים, התחייבות לשיעורים, תשלום, מיקום, וכו') אתם מוזמנים לפנות אלי.

שיהיה יום מעולה,

אסף
054-7582253
jammingforpeace@gmail.com

Location:

 
[][]

* Radicalendar

Today is Saturday
04/20/24

Views

* Donations

Help support this site
 
 

This site made manifest by Manifesto software